Mijn winkelwagen

Selecteer een winkel

Je hebt nog geen producten in je winkelwagen

Bakker Bart: een eigentijdse formule

Bakker Bart is een franchiseformule met ca. 155 winkels op toplocaties. De formule wordt geleid en ondersteund door Bart's Retail B.V., de franchiseorganisatie.

Wat is franchising?
Franchising is gedefinieerd als een systeem dat de beste eigenschappen van een groot filiaalbedrijf combineert met die van het zelfstandig ondernemerschap. Het is een moderne manier van bedrijfsvoering, waarbij zelfstandige ondernemers (franchisenemers) deel uitmaken van een grote organisatie (de franchisegever). Een franchisenemer is dus een zelfstandig ondernemer, maar maakt bij het ondernemen gebruik van een formule. In ruil hiervoor betaalt een ondernemer een bepaald bedrag aan de franchisegever, namelijk de franchisefee.

Lees meer over onze franchise formule

Franchiseorganisatie
De franchiseorganisatie bevindt zich in het servicekantoor van Bart's Retail B.V. in Utrecht. Vanuit het servicekantoor wordt gezorgd voor ondersteuning van de franchisenemers en verdere uitbreiding van de Bakker Bart-formule. De franchiseorganisatie is verantwoordelijk voor alles wat met de Bakker Bart-formule te maken heeft.

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Deze zijn van harte welkom bij Bakker Bart. Neem contact met ons op.
Onze contactgegevens zijn: 

Bakker Bart
Papendorpseweg 97 (Secoya gebouw B)
3528 BJ Utrecht

Telefoon: (0800) 400 400 5 (gratis consumentenlijn)

KvK nummer: 64235939

Ontwikkeling van een revolutionair idee
De eerste Bakker Bart-winkel werd in 1977 geopend in het Nijmeegse winkelcentrum Dukenburg. Ondernemer Bart van Elsland had het vernieuwende idee zijn oven een prominente plaats in de winkel te geven. Zo konden zijn klanten zien hoe het brood vers uit de oven kwam. Bovendien ruikt de Bakker Bart-winkel zo heerlijk naar vers brood.

Speciaal baksysteem
Dit was echter niet het enige revolutionaire idee. In de eerste Bakker Bart-winkel werd ook de belangrijkste pijler onder de huidige Bakker Bart-formule ontwikkeld: het speciale baksysteem. Dit systeem maakte het mogelijk de nachtarbeid te verplaatsen naar de dag. Hierdoor is de bakker niet meer verplicht om midden in de nacht op te staan om alle producten op tijd in de winkel te krijgen. Bovendien kunnen door dit systeem de deegstukken de hele dag door, op elk gewenst moment gebakken worden. Hierdoor kan er snel en efficiënt op de vraag van de klanten ingespeeld worden. Waar de traditionele concurrent vaak vroeg uitverkocht is, heeft Bakker Bart de hele dag verse producten beschikbaar. Het speciale baksysteem is nog steeds één van de grootste succesfactoren van de formule en heeft Bakker Bart een belangrijke voorsprong op de andere bakkers gegeven.

Snelle groei op drukke locaties
Zes jaar later werd een Bakker Bart-winkel geopend in het centrum van Nijmegen. Door middel van franchising ontwikkelde zich vanuit deze basis de grootste bakkerijketen van Nederland. Om zo veel mogelijk klanten te bereiken, werd voor de vestigingen van Bakker Bart al direct vanaf het begin de beste locaties met de meeste traffic gekozen.

Bezorging bij Bakker Bart
De laatste jaren heeft maaltijd bezorging een vlucht genomen in Nederland onder andere met de opkomst van Thuisbezorgd.nl en andere bestelplatformen. Bakker Bart is hierop ingesprongen en mag zich tegenwoordig de grootste lunchbezorger van Nederland noemen. 

Met een geheel vernieuwde (mobiele)webshop waarin je je belegde broodjes, zoete & hartige lekkernijen, de lekkerste traktaties, groepslunches en natuurlijk je brood kunt bestellen, speelt Bakker Bart in op de groeiende bezorgbehoefte. Daarnaast is Bakker Bart actief op vrijwel alle grote bestelplatformen (Thuisbezorgd, Uber eats) voor het thuis óf op kantoor bezorgen van de lekkerste lunchproducten én traktaties.

Met deze omnichannel strategie heeft Bakker Bart zichzelf wederom opnieuw uitgevonden voor de volgende generatie Nederlandse consumenten.

Inmiddels bezorgen bijna alle Bakker Bart vestigingen, wat ons al tot de grootste lunchbezorger van Nederland maakt. Dat zijn we en dat willen we ook biljven de komende jaren!

0